У 237 українських школах більше десятка випускників не здали ЗНО з української мови та літератури Такі результати дослідження, проведеного Українським центром оцінювання якості освіти. За словами директора центру Ігоря ЛІКАРЧУКА, добірку вирішили зробити саме за тестуванням з мови та літератури, оскільки з цього року воно є обов’язковим для усіх випускників. Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови необхідне для вступу у будь-який український виш. Тому учні, які не перейшли пороговий бал, студентами стати не зможуть. Абсолютним лідером з кількості тих, хто «провалив» ЗНО, стала Дубівська загальноосвітня школа, що у Тячівському районі Закарпатської області. У ній таких учнів аж 51 — серед 115 цьогорічних випускників. Якщо розглядати співвідношення кількості студентів, які не здали, до загальної кількості, то лідирує знову Закарпаття. Найбільш плачевна ситуація у Гатянській загальноосвітній школі, що у Берегівському районі, де з 18 учнів здали тест лише троє, у Шаланківській загальноосвітній школі Виноградівського району, де здати вдалося також трьом учням із 17 випускників та у Неветленфолівській загальноосвітній школі Виноградівського району, де не здали українську мову 28 учнів із 33-х. Шкіл, де найбільше учнів «провалило» ЗНО з української мови на Закарпатті, аж 92. Також до «трійки лідерів» за кількістю шкіл можна включити Чернівецьку (37 шкіл) та Рівненську (27) області. Iгор ЛIКАРЧУК, директор Українського центру оцінювання якості освіти: — Насамперед потрібно розібратися, у чому причина таких результатів. Може, у школі немає вчителя, може, - кваліфікованого вчителя або навчальний процес взагалі не організовано, як потрібно. У шкіл є контролюючі органи, керівники, піклувальні ради. Вони і мають розбиратися та приймати рішення. Ми пропонуємо результати аналізу. Робити висновки та ставити «діагноз» повинні люди, від яких це залежить. Поки ми подали результати лише з української мови та літератури, оскільки у формі ЗНО була проведена відповідна державна підсумкова атестація. Якщо наступного року нам вдасться провести ДПА у формі ЗНО і з інших предметів, то таке ж дослідження ми зможемо представити і щодо них. Поки проаналізована інформація міститься на сайті УЦОЯО, у середині серпня ми розповсюдимо її у межах звіту за результатами ЗНО. Але питання у тому, чи всі хочуть цю інформацію аналізувати і використовувати. Багатьом спокійніше просто не звертати на неї уваги. Кому ж подобається, коли йому кажуть, що ти свою роботу робиш погано чи незадовільно? До того ж багато вчителів за старою комуністичною звичкою переконані, що вчитель завжди правий. Колись доведеться прийти і до того, щоб самокритично дивитися на власну роботу. Олена БЕРЕЖНЮК, газета «День», 14 липня 2015 року
|