Дніпропетровські спортсмени зняли, змонтували й виклали в мережу відеоролик соціальної реклами з красномовною назвою «Тітушки». Його адресували колегам, які за гроші погоджуються брати участь у силових акціях на користь політиків. Відео вже зібрало десятки тисяч переглядів. Тим часом експерти зазначають, що явище «тітушкізму» в Україні виникло ще десятиліття тому й подолати його буде непросто. Автор відеоролика проти продажності спортсменів і використання їхніх м’язів у брудній політиці – дніпропетровець Олег ЧИСТОПОЛЬЦЕВ – сам займається східними єдиноборствами. Каже: ідея цього відео з’явилась після нападу молодиків спортивної статури, за попередніми даними, вихованців одного зі спортклубів міста, на Євромайдан у Дніпропетровську. Зізнається: йому самому пропонували брати участь у силових акціях. Ролик не за чи проти Майдану, а проти ганебного обміну спортивної гідності на гроші, зауважує Олег. Активісти дніпропетровського Євромайдану впевнені: до розквіту явища «тітушкізму» в Україні призвела безкарність. Координатор Євромайдану Віктор РОМАНЕНКО розповідає: Дніпропетровськ був одним із перших міст, де влада апробувала спортсменів у якості «штурмовиків». Тим часом дніпропетровський політолог Андрій ЗОЛОТАРЬОВ заявляє: явище «тітушкізму» з’явилось в Україні не сьогодні, ще на початку 2000-х: політики почали спонсорувати клуби єдиноборств з далекоглядною метою – використовувати вихованців у власних цілях. Експерт впевнений: подолати явище «тітушкізму» в Україні буде дуже непросто. Впливати на спортсменів, які продаються політикам, за допомогою відеороликів навряд чи вдасться.
Юлія РАЦИБАРСЬКА, Сайт Радіо «СВОБОДА», 23 грудня 2013 року (У скороченому вигляді)
|