PP

     Середа, 04.12.2024, 21:28



вихід | Гість | "Гості" Гість | RSS 

 


Головна » 2014 » Січень » 29 » ІНТЕРНЕТ, СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЗВОДЯТЬ НАНІВЕЦЬ ВСІ СПРОБИ ЗАМОВЧУВАТИ ПОДІЇ В УКРАЇНІ
14:20
ІНТЕРНЕТ, СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЗВОДЯТЬ НАНІВЕЦЬ ВСІ СПРОБИ ЗАМОВЧУВАТИ ПОДІЇ В УКРАЇНІ
(Результати експертного опитування щодо інформування про події на Євромайдані)
За результатами експертного опитування, яке було проведене у січні 2014 р. Академією української преси, Інтернет-медіа стали джерелом найбільш об'єктивної та повної інформації про події на київському Майдані Незалежності, а отже стали повноцінною альтернативою пресі, телебаченню та радіо.
Мета опитування - з’ясувати рівень активності різних вітчизняних медіа та їх популярність серед українців під час подій, пов‘язаних із Євромайданом.
АУП запропонувало 64 експертам, серед яких є науковці, викладачі, медіааналітики, журналісти, редактори видань, представники недержавних організацій, пов’язаних з діяльністю медіа та інші медіа активісти, оцінити повноту та достовірність висвітлення подій навколо Євромайдану. Окрім того з’ясована інтенсивність використання різних медіа громадянами України для отримання інформації та масштаб їхніх аудиторій. Також ми визначили міру особистої залученості експертів медіа до подій, пов‘язаних із Євромайданом та побудували міні-рейтинг ЗМІ, якими вони користувалися.
Так, друкована преса за середнім показником «повнота висвітлення» отримала 3,2 бали за п’ятибальною шкалою, телебачення - 3,6, радіо - 2,8, Інтернет – 4,7 бали. При цьому достовірність матеріалів у газетах та радіо новин експерти оцінили у 2,9 бали, телерепортажів - у 3,1 бали. Достовірність інформації у мережі Інтернет отримала 4,1 бали. Так само Інтернет став лідером за інтенсивністю використання (4,4 бали), але програв за показником масштабності охоплення аудиторії (46%).
На думку опитаних, загальноукраїнські канали повернулись до практики цензурування і замовчування подій, тому Інтернет дає максимальну можливість довідатись про усі протестні акції, що відбувалися в Києві та обласних центрах. Але хоча довіра аудиторії до традиційних ЗМІ падає, телебачення все ще залишається основним джерелом інформації в Україні в невеликих містах та селах. Показник охоплення аудиторії для телебачення склав 71%, а інтенсивність його використання мало відрізняється від Інтернету - 4,1 бали.
Експерти зауважили, що інтернет-медіа (а також соціальні мережі та блогосфера) забезпечили найвищу, порівняно з телебаченням і радіо, оперативність та інформативність, особливо у перші дні протестних акцій. Тому, на думку Академії української преси, забезпечення відкритого доступу до найоб’єктивнішої, найповнішої та найшвидшої інформації є складовою боротьби проти порушення конституційних прав громадян на отримання інформації, проти маніпулятивних методів та примітивізації інформпродукту. Тільки завдяки інтернет-медіа громадяни зможуть опиратися інформаційному диктату, зокрема в нових умовах, коли Верховна Рада України прийняла ряд жорстких норм, що зокрема стосуються поширення наклепів у ЗМІ, невиконання провайдерами вимог щодо обмеження доступу до сайтів, діяльності інформагентств без державної реєстрації.
Інтернет, соціальні мережі зводять нанівець всі потуги замовчувати правду про події в Україні. Не в останню чергу тому, що безпосередні особисті зв’язки та повідомлення, розповсюджені по цим каналам, є одним з важелів справжньої масової комунікації. Поєднуючи в собі оперативність, інтерактивність, вміщуючи все більше каналів медіа та соціальних медіа, де творцями виступають самі читачі, інтернет-простір стає не лише інформатором та агентом соціальних змін, але й аналогом повноцінного середовища існування сучасної людини. Збереження та поширення його впливу – найголовніший виклик національного медіа-простору.

http://www.aup.com.ua/uploads/Zvit_ekspertne_oputyvanna.pdf

Прес-реліз англійською мовою (Press release in English):

http://www.aup.com.ua/?cat=main&subcat=Evromaydan_eng

www.aup.com.ua Академія Української Преси
Переглядів: 697 | Додав: pprosvita | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: