Саме так можна трактувати результати дослідження інформаційного наповнення веб-сайтів органів виконавчої влади та місцевого самоврядування в Дніпропетровській області, виконаного Дніпровським центром соціальних досліджень (ДЦСД) в грудні 2008 року.В ході дослідження були розглянуті 16 офіційних порталів: Дніпропетровської обласної ради, Дніпропетровської, Дніпродзержинської, Криворізької, Павлоградської та Нікопольської міських рад, облдержадміністрації, головних управлінь МВС, МНС, юстиції та пенсійного фонду в області, обласних прокуратури, податкової, центру зайнятості, та санітарно-епідеміологічної служби, а також ГоловАПУ міста Дніпропетровська. Серед 26 обов'язкових вимог до інформаційного наповнення сайтів центральних та місцевих органів виконавчої влади, встановлених Постановою Кабінету міністрів України 4 січня 2002 року та шести додаткових, уведених експертами ДЦСД як даність сучасним вимогам відкритості влади, навіть 90% наповнення нема за жодним показником. Найчастіше на сайтах владних структур можна знайти інформацію про ПІБ керівника (87% сайтів), найменування органу (87%), структуру та керівництво органу влади чи місцевого самоврядування (84,3%), виконання бюджету відповідного рівня (71,4%), відомо мості про сплату місцевих податків (70,8%). Про яку відкритість може йти мова, якщо на сторінках Криворізької та Нікопольської міськрад відсутні навіть найменування цих органів, а прокуратура області та ГоловАПУ Дніпропетровська стидаються вказати ПІБ керівника? Набагато гірше зі "зворотнім зв'язком" - наші керівники зовсім не зацікавлені в тому, щоб хтось, а найбільше - громадськість - контролювали їх роботу, оскаржували рішення чи захищали свої права. Населення, для якого створені та існують представницькі та виконавчі органи, взагалі бажано щоб не було - саме таке враження складається, якщо врахувати, що на жодному сайті офіційних органів влади в області не зазначений порядок оскарження рішень, прийнятих цим органом. Не набагато оптимістичнішими виглядають показники кількості зразків документів та інших матеріалів, необхідних для звернення громадян до органу - 6,2%. Не більше чверті сатйів переймаються опублікуванням в Інтернет-просторі таких відомостей, як графік прийому громадян депутатами - 16,6%, опитування громадської думки - 18,7%, відомості про структурний підрозділ, що займається зв'язками зі ЗМІ - 25%. Згадані показники є найгіршими з тих, що розглядалися.
Dniprograd.org ,5 січня 2009 року.
|