PP

     Середа, 21.08.2019, 12:35



вихід | Гість | "Гості" Гість | RSS 

 


Головна » 2010 » Жовтень » 16 » Заява
19:11
Заява
Заява
Всеукраїнського Екологічного Руху “Хортицький Форум», Української Екологічної Асоціації «Зелений Світ», депутатів місцевих рад та представників громадськості Нікополь – Марганець – Енергодарського регіону.

У вересні цього року на виконання Закону про державний бюджет на 2010 рік прийнято розпорядження Кабінету міністрів, яким затверджено «Порядок розподілу у 2010 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів із соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження». Розпорядження підготовлено на підставі Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».
Запорізький енергокомплекс знаходиться на території, яка згідно прийнятого еколого – економічного зонування утворює. єдиний Нікополь–Марганець–Енергодарський промисловий регіон. Вперше це визначення прийнято у звіті про роботу державної комісії по комплексному вивченню впливу на стан здоров’я населення еколого – радіаційної обсновки, дотичної до Запорізького енергокомплексу АЕС – ДРЕС. Ця комісія працювала в травні –червні 1992 року згідно доручення Кабінету Міністрів.
Кошти субвенції згідно вимог законодавства направляються на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонти об'єктів спеціальної соціальної інфраструктури та мереж постачання призначених для їх обслуговування, забезпечення населення засобами індивідуального захисту на випадок аварії.
Розпорядженням Кабінету Міністрів встановлено, що «Переліки об'єктів і засобів індивідуального захисту, які фінансуються за рахунок субвенції, формуються місцевими держадміністраціями та виконавчими органами міських рад і затверджуються відповідними місцевими радами за погодженням з Мінекономіки, Мінпаливенерго та Мінрегіонбудом».(ст.5)
Встановлено, що «обласні, районні та міські ради щоквартально звітують перед населенням про використання коштів соціально – економічної компенсації ризику... шляхом публікації звітів у періодичних виданнях органів місцевого самоврядування» (стаття 12-2 Закону). Це в свою чергу вимагає широкого обговорення ще на етапі прийняття рішень про їх використання.
Національна комісія з радіаційного захисту рекомендувала Верховній Раді України доручити Інституту законодавства в 2004 – 2005 рр підготувати законопроект "Про правовий режим території навколо діючих атомних електростанцій, (ядерних об’єктів) та статусу громадян , які проживають на цих територіях". НАЕК «Енергоатом» запропоновано передбачити в планах робіт оцінку розмірів контрольованих зон навколо кожної АЕС та виконання науково – економічних обгрунтувань встановлення таких зон за рахунок бюджетних коштів.
5.10.2006 року Законом України 232-V внесено ряд суттєвих змін та доповнень до базового закону «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку». В ньому зона спостереження визначається як територія, на якій можливий радіаційний вплив ядерної установки на населення, що в ній проживає. Розміри і межі зони спостереження зон (як і санітарно –захисної зони) визначаються в проекті і затверджуються місцевими радами народних депутатів, медичний моніторинг визначено як контроль впливу ядерної установки на стан здоров’я населення, яке проживає в зоні спостереження за методикою затвердженою міністерством охорони здоров’я України.

В цій ситуації ми - громадські організації, громадськість регіону звертаємо увагу голів Дніпропетровської та Запорізької державних адміністрацій, обласних рад, що при розробці планів соціально – економічного розвитку областей необхідно мати науково-економічне обгрунтування та відповідні належно виконані роботи по встановленню зон ризику навколо АЕС.
Вважаємо, що напрями використання коштів субвенції в першу чергу необхідно спільно розглянути на рівні областей і направлені в першу чергу на фінансування відсутнього науково – економічного обгрунтування встановлення зон ризику, та екологічної обстановки всього регіону.
Затверджене науково - економічне обгрунтування встановлення зон ризику має стати основою для законопроекту "Про правовий режим території навколо діючих атомних електростанцій ( ядерних об’єктів) та статусу громадян, які проживають на цих територіях"
Плани екологічних дій та соціально економічного розвитку Томаківського , Нікопольського, Апостолівського районів, міст Нікополя, Марганця, Орджонікідзе Дніпропетровської області, Камянсько –Дніпровського району Запорізької необхідно підготувати з врахуванням обгрунтування встановлення меж зони спостереження.
Ми неодноразово звертали увагу на необхідність підготовки та укладання міжобласної басейнової угоди між Дніпропетровською, Запорізькою, Херсонською та Миколаєвською областями. Однак обласні органи державної виконавчої влади Дніпропетровської області ухиляються від розгляду дозволів на спеціальне водокористування підприємств Запорізької області, включаючи розташований поряд з Нікополем Запорізький енергокомплекс.
У нас є всі підстави стверджувати, що на рівні держави та двох областей ведеться підготовка до реалізації об’явленого два роки тому наміру розширення Запорізької АЕС на два блоки.
Зі сподіванням на розуміння та співпрацю
Голова УЕА «Зелений Світ» М.КОРОБКО,
Голова КР ВЕР«Хортицький Форум» О.БАГІН
Голова Нижньодніпровської громадської басейнової ради
ВЕР «Хортицький Форум» В САНДУЛ
Депутат Нікопольської міської ради, голова спілки «Громадянський дозор» Ю Бабінін
Депутат сільської ради с. Водяне В. БІЛИЦЬКИЙ
Голова міської організації УЕА «Зелений Світ» м. Марганця В.ВІТЬКО

(У скороченому вигляді. Повністю – на сайті www.prosvita.at.ua)

Категорія: ІНШЕ | Переглядів: 692 | Додав: pprosvita | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: