PP

     Четвер, 14.12.2017, 12:20



вихід | Гість | "Гості" Гість | RSS 

 


Головна » 2015 » Квітень » 14 » Дніпропетровськ, який так і не став інформаційним форпостом
16:22
Дніпропетровськ, який так і не став інформаційним форпостом
У світлі гарячих подій зі зміною керівництва Дніпропетровської обласної адміністрації та конфліктів, які цьому передували, досить цікавою, а в чомусь і характерною є реакція самих дніпропетровських ЗМІ. Вони знають, бодай відчувають, ситуацію найкраще. Але чомусь не стають рупором і не транслюють «дніпропетровську» позицію на всю країну.
Коротко, поки не вдаючись до подробиць, нагадаємо: звільненню КОЛОМОЙСЬКОГО з посади голови Дніпропетровської ОДА передували конфлікт довкола «Укртранснафти», зникнення юриста Дніпропетровської міськради Олександра ВЕЛИЧКА, близького до ВІЛКУЛА, вбивство співробітника СБУ на блокпості біля Волновахи, та гучні заяви очільника СБУ про створення заступниками КОЛОМОЙСЬКОГО «незаконного збройного формування».
Протягом тижня суспільство розривалося між Києвом і Дніпром, стаючи перед непростим вибором: хто більш достойний підтримки – президент ПОРОШЕНКО чи епатажний олігарх КОЛОМОЙСЬКИЙ. Значну роль у такому таборуванні відіграли загальноукраїнські ЗМІ, які більш ясно проявляли себе у тому чи іншому таборі. На зупинках громадського транспорту, в супермаркетах те й діло чулося: «КОЛОМОЙСЬКИЙ… а що ж то буде?» Подекуди складається враження, що дніпропетровські журналісти так само гадали: «А що ж то буде?» А поки не знали відповіді – мовчали, або транслювали чужі версії, не особливо проявляючи прагнення розібратися і показати своїм глядача чи читачам, що ж насправді відбувається.

РОЗПОДІЛ СИЛ - СТАБІЛЬНИЙ
Найбільш стриману позицію серед дніпропетровських місцевих популярних каналів обрав «11 канал». Без особливої уваги до конфліктів, сухо констатують факт відставки губернатора КОЛОМОЙСЬКОГО, не даючи навіть контексту, на тлі яких подій сталися такі зміни. Сухо говорили і про арешт підозрюваного у вбивстві офіцера СБУ, тощо.
9 канал – «Приват ТБ Дніпро» – без особливого фанатизму чи явних перекосів, але таки віддавав належну відданість команді КОЛОМОЙСЬКОГО. Ніхто крім них не транслював прес-конференцію КОРБАНА і народних депутатів, близьких до цієї команди, великою мірою присвячену спростуванню заяв голови СБУ Валентина НАЛИВАЙЧЕНКА. Так само канал анонсував акцію дніпропетровських «відставників», оголошену спершу як віче за єдність, що врешті стало бенефісом команди. До слова, анонс цього заходу прикрашав головну сторінку небайдужого до команди КОЛОМОЙСЬКОГО сайту «Днепропетровская панорама». До речі, саме тут розмістили дивного характеру матеріал із посиланням на слова майже не названого (хоча і відомого) «експерта» сумнівної компетентності із акцентом, що конфлікт не є протистоянням ПОРОШЕНКА і КОЛОМОЙСЬКОГО, а свідчить що горщики побили команда КОЛОМОЙСЬКОГО і СБУ.
34 канал стримано коментує відставку КОЛОМОЙСЬКОГО, вказуючи, що він пішов за власним бажанням. В той же час експерти та «експерти» коментують цю ситуацію не надто оптимістично: що усунення КОЛОМОЙСЬКОГО з посади очільника ОДА не вирішує конфлікт із «Укртранснафтою», тут же з’являється один з лідерів «Опозиціного блоку» Олександр ВІЛКУЛ із думкою, що новому губернатору стара команда може встромляти палки в колеса. На відміну від інших ЗМІ, на сайті каналу можна знайти більше інформації про напружені стосунки команди КОЛОМОЙСЬКОГО та СБУ. Проте 28 березня канал радо транслював у прямому ефірі концерт імені «дніпропетровської команди».
Що стосується сайтів, то вони переважно репостили чужі думки, ніж продукували власну аналітику. Про події міста в основному дізнаються із найпопулярніших міських порталів. В першу чергу, - переважно на сайті Gorod.dp.ua. Протягом напруженого зміною регіональної влади тижня він займався по суті копіпейстом, розміщував матеріали, в яких можна простежити ознаки замовлення, але із властивим Дніпропетровську плюралізмом: «і вашим, і нашим». Наприклад, на сайті публікувалися матеріали про конфлікт довкола «Укртранснафти» з посиланням на різні джерела. Що примітно (і досить кумедно), анти-Коломойські публікації передруковувалися із таких джерел як, наприклад, газета «Сегодня», а в інтересах КОЛОМОЙСЬКОГО – з посиланням на ТСН, при цьому у підписі замість джерела вказано – «облдержадміністрація».
На відміну від «Города», ще один популярний міський портал 056.ua подавав новини власного авторства. Подекуди - із посиланням на більш оперативні джерела. Спроби проаналізувати хто є новий очільник обласної адміністрації (але, знову ж таки, - не з власних, а з інших онлайн-джерел). Перші експертні оцінки про відставку КОЛОМОЙСЬКОГО, представлені оглядом різнопланових думок політиків та експертів. Такі тенденції і зародки до аналізу та подачі справді затребуваної інформації тішать. Але вже наступного тижня на сайті з’явився матеріал, дуже схожий на замовний; бодай - незбалансованістю та відсутністю компетентних коментаторів, бо йдеться про обвинувачення «Правого сектора» у відбиранні землі в Петриківському районі Дніпропетровщини, в якому прямо обвинувачують Геннадія КОРБАНА.
Це не є повномасштабний моніторинг, а лише точковий огляд основних електронних ЗМІ, який, на мою думку, достатньо говорить про полярність та, м’яко кажучи, обережність дніпропетровських журналістів.

КОНТЕКСТИ
В цьому всьому розмаїтті новин та репостів дуже бракує цілісності, спроби аналізу: чи то з відтворення подій, огляду версій чи то у спробах зібрати докупи причини та можливі наслідки. Бракує не лише реактивності, а й прогнозування, що могло би вплинути на громадську думку, на впевненість і спокій дніпрян, які саме цими якостями і славляться на всю Україну та за її межами.
Мабуть, ніхто так не відчував цієї напруги, як дніпропетровські медійники. Вони більше за киян знають про місцеву політкухню, давно і дуже щільно знайомі із ключовими фігурантами конфліктів. Вони не раз стикалися зі всією вагою харизми губернатора-олігарха та його стилем спілкування зі ЗМІ. Здавалося б, вони могли задавати тон інформаційним трендам українського медіапростору, видаючи подробиці, маловідомі столичним колегам, могли б своїм фактажем конкурувати із роздмухуванням чергових інформвоєн…
Натомість велика і непроста історія звільнення КОЛОМОЙСЬКОГО в регіональних ЗМІ подається уривками. Події, які за поширеними у ЗМІ версіями і вбили клин між президентською та дніпропетровською командами, відбулися за межами Дніпропетровська – це конфлікт довкола «Укртранснафти» та вбивство співробітника СБУ на блокпості у Волновасі. Об’єднує ці дві епізоди дуже таки дніпропетровська тема – полк «Дніпро-1». У першому випадку нібито працівники цього підрозділу виконують охоронну функцію довкола офісу «Укртранснафти» в інтересах КОЛОМОЙСЬКОГО. У другому випадку культивувалося, що підозрюваний у вбивстві офіцера СБУ був чи є співробітником полку. Два гучних резонансних конфлікти, в яких звучить назва полку, який нерідко жартома (а російські ЗМІ - всерйоз) називають «карателями КОЛОМОЙСЬКОГО».
Ніхто не пов’язує між собою окремі події як комбінацію, дуже мало говорять про те, що турбує СБУ в особах помічників екс-губернатора, а ще менше - про ключове звинувачення від НАЛИВАЙЧЕНКА на адресу КОРБАНА і ОЛІЙНИКА: у створенні «незаконних збройних формувань». Лише деінде лунає інформація, ніби триває розслідування щодо наявності зброї добровольчого полку «Дніпро-1» у сторонніх осіб. І взагалі не піднімається питання обліку зброї та кадрів, управління добровольчими підрозділами. Дуже хочеться вірити, що така аналітика у місцевих ЗМІ ще з’явиться, дуже хочеться, щоби це робили саме дніпровські журналісти, а не глашатаї постійно протиборствуючих олігархів.

Зоя КРАСОВСЬКА, сайт «Дніпроград», 4 квітня 2015 року
Переглядів: 296 | Додав: pprosvita | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: