PP

     Середа, 21.08.2019, 12:23


вихід | Гість | "Гості" Гість | RSS 

 


Головна » Статті » СТАТТІ З ІНШИХ ДЖЕРЕЛ » Cтатті з іншіх джерел

Руслан КОШУЛИНСЬКИЙ: "ВО "Свобода" виступає за повернення у державну власність стратегічних об’єктів енерго- та газопостачання"
Запитання: Розкажіть, будь ласка, про законодавчі ініціативи Всеукраїнського об’єднання "Свобода" в економічній сфері. Які Ваші перші законопроекті щодо розвитку бізнесу в Україні?

Відповідь:
ВО "Свобода" створила експертну групу, керівником якої призначений екс-голова Фонду держмайна України, народний депутат 6-го скликання Олександр БОНДАР. Саме ця група, враховуючи програму нашої партії, готує до розгляду у парламенті низку законопроектів в економічній сфері. Один із них стосується сприяння розвитку малого і середнього бізнесу, а саме мінімізації кількості різноманітних дозволів та документів для реєстрації бізнесу. Ми пропонуємо обмежитися лише державним банком, оскільки людина, приходячи у державний банк відкривати рахунок, подає практично ті самі документи, які необхідні для реєстрації підприємницької діяльності. Таким чином, реєстрація підприємницької діяльності буде відбуватися одночасно з відкриттям банківського рахунку відповідного підприємства або фірми.
В цьому контексті потрібно говорити не стільки про формальні питання закриття-відкриття бізнесу, скільки про механізми ведення господарської діяльності. На сьогоднішній день фіскальні органи, працюючи з малим та середнім бізнесом, діють у відповідності до практики своєї роботи, користуючись наказами, розпорядженнями керівників відомств. Саме на цьому ґрунтуються перевірки, які проводять податкова, митниця, санепідемстанція, пожежна. В Україні немає єдиного законодавчого акту, що врегульовував би взаємини між підприємцями і контролюючими органами – кожен із них діє у свій спосіб. Враховуючи звернення підприємців, ми сьогодні розробляємо законопроект, який би унормовував механізм відповідальності підприємців та контролюючих органів.
Великий пласт роботи пов'язаний із взаєминами між державою і місцевим самоврядуванням. Сьогодні в Україні 12052 місцевих бюджети, з яких держава забрала у своє розпорядження майже 4 мільярди .гривень. Це призводить до того, що місцеві органи влади не можуть своєчасно розрахуватися за надані послуги по ремонту доріг, каналізації, будівництву тощо. Така ситуація є наслідком того, що з 1997 року в Україні працює система казначейського обслуговування місцевих органів влади. Натомість сьогодні наше завдання мінімізувати вплив держави на фінансово-господарську діяльність місцевих органів влади. Ми хочемо запропонувати Асоціації міст України та місцевим радам обговорити можливість зміни принципу фінансування місцевих органів влади. Зокрема, залишити фінансування делегованих повноважень в системі казначейського обслуговування, а спеціальні фонди місцевих рад перевести на обслуговування в державні банки. .
Щодо закону "Про державний бюджет на 2013 рік", то, з огляду на швидкість його розгляду, - це політичний документ. І єдиною метою його надшвидкого ухвалення було призначення Миколи Азарова на посаду прем’єр-міністра. Щодо суті основого фінансового документу країни на наступний рік, то навіть його поверхневий аналіз дозволяє говорити, що у 2013 рік ми отримаємо понад 2 місяці заборгованості по виплатам зарплат та пенсій.

Запитання: Давайте обговоримо питання газових відносин України і Росії, а також внутрішню ситуацію в цьому контексті. Яке бачення ВО "Свобода" вирішення питання української залежності від постачання газу, а також фінансування його закупівлі?

Відповідь:
ВО "Свобода" чітко задекларувала свою позицію про необхідність диверсифікації джерел постачання газу. Ми переконані, що 30% - це максимальна частка газу, яку ми можемо отримувати у однієї держави. Сьогодні потрібно говорити про проекти альтернативних джерел енергії, зокрема, видобуток скрапленого газу. Крім того, ми можемо розвивати такі проекти як переробка вугілля на дизельне пальне, вітрова енергетика, сонячна енергетика. Більше того, обов’язково потрібно обговорювати ціну на газ у залежності від ціни його транспортування та зберігання. Україна єдина країна в Європі, яка має можливість зберігання газу у підземних сховищах. Не дай Боже стається якийсь форс-мажор, куди піде Європа за газом? Ми маємо стратегічну карту, яку завжди можемо використовувати.
Сьогодні Європа відмовляється від атомної енергетики – Україна може заробляти на виробництві електроенергії. Однак, існує ще одна проблема: практично весь цикл – від постачання електроенергії, газу, виробництва і аж до кінцевої продукції – зосереджений в одних або декількох руках. Відповідно, такий власник не зацікавлений витрачати кошти на модернізацію виробництва, а намагається лише зменшити оподаткування. Наприклад, якщо в помешканні громадян немає напруги 220 вольт в мережі або перепади напруги, і це стало причиною пошкодження всієї побутової техніки, можна звернутися до суду. Але виграти таку справу у суді не можливо.

Запитання: Таким чином, все від чого залежить сьогодні життєздатність населення – постачання газу, електроенергії и тепла, Ви вважаєте має бути у державній власності…

Відповідь:
Так, це стратегічні об’єкти. Крім того, ми виступаємо за максимальні сприяння розвитку альтернативних джерел енергії. Сьогодні європейські країни розвивають такий напрямок як вітрова енергетика. В Угорщині, Австрії на кожному кроці можна бачити вітрильники, які виробляють енергію. Але реалізація таких проектів в Україні стикається з приватними інтересами власників обленерго, які зовсім не зацікавлені у розвитку будь-якої альтернативи. Більше того, цей власник не витрачає коштів ні на модернізацію, ні на технологічний розвиток свого підприємства, бо в цьому немає потреби. Він монополіст і його завдання лише уникнути оподаткування.

Запитання: Який механізм повернення таких об’єктів у державну власність? Потрібен закон про реприватизацію?

Відповідь:
Так. Це окремий закон і ми над ним працюємо. Частина таких об’єктів була приватизована з порушенням законів, або отримана рейдерським шляхом. Але я переконаний, що таких підприємств небагато. Більшість з них було штучно доведено до банкрутства і це, умовно кажучи, відкривало законний шлях до їх купівлі. Саме тому О.БОНДАР, як колишній голова Фонду державного майна України і як найбільший фахівець у цьому питані, займається розробкою відповідного механізму повернення цих об’єктів державі.

Запитання: Президент Росії Володимир ПУТІН заявив, що Україна зробила стратегічну помилку не створивши газовий консорціум з Росією та Європою і тепер може втратити доходи від транзиту. Як Ви ставитеся до ідеї такого консорціуму?

Відповідь:
Якщо ви звернули увагу, політична риторика керівників держави кардинально змінилася від часів Леоніда КУЧМИ, Віктора ЮЩЕНКА і Віктора ЯНУКОВИЧА. За часів Л.КУЧМИ перемовини велися на основі вартості газу і добрих особистих взаємин керівників держав, за часів В.ЮЩЕНКА питання транспортування газу контролювала приватна структура, яка отримала право реекспорту. Сьогодні ми взагалі не чуємо обговорення питання співвідношення вартості газу до вартості транспортування. Хоча ще десять років тому ідеологія вигідного геополітичного місця України як транзитера ставилася в основу перемовин.

Запитання: Власне, в цьому звинувачують екс-прем’єра Юлію ТИМОШЕНКО, яка в підписаній угоді про постачання газу розірвала зв’язку між ціною газу і ціною транзиту…

Відповідь:
Наші взаємини з Росією в газовому питанні мають базуватися виключно на зв’язці ціна газу – ціна транзиту. Чому Україна не повинна використовувати своє географічне положення, якщо як транзитер вона може за це отримувати кошти? Скільки б ви газу не мали, але що ви з ним будете робити, якщо ви не маєте можливості його доставити споживачам? Україна повинна виходити на позицію транзитера, який знає вагу і вартість своєї транспортної системи. І сьогодні дійсно потрібно удосконалювати газотранспортну систему, і держава має вкладати кошти в її модернізацію.

Запитання: Росія каже: у нас усе добре, у нас є контракт, платіть гроші і на цьому все…

Відповідь:
Наше ставлення ви знаєте. Ми категорично не сприймаємо Харківські угоди.

Запитання: Харківські угоди – зрозуміло. А от цікаво, як Ви оцінюєте угоди підписані Ю.ТИМОШЕНКО?

Відповідь:
Ми критикували ці угоди. Варто нагадати, що домовленості, а згодом і підписання відповідних угод не були публічними, не обговорювалися і навіть приховувалися. Насамперед, це результат неузгодженості дій між президентом В.ЮЩЕНКОМ і прем’єром Ю.ТИМОШЕНКО, коли обидва демонстрували не державницькі позиції, а міжособистісні змагання. Це однозначно вплинуло на кінцевий документ, який був підписаний. Росіяни - надзвичайно фахові переговірники, вони чітко відчули слабинку в перемовинах, знайшли її і, в результаті, Україна програла.

Запитання: Ваше ставлення до законодавчої ініціативи про введення податку з продажу валюти?

Відповідь:
Якщо говорити про такий податок, я міг би ще це зрозуміти, якби мова йшла про юридичних осіб та закупівлю іноземної валюти. Але, враховуючи те, що одну з вагомих часток надходжень іноземної валюти в Україну ми отримуємо від заробітчан…

Запитання: В західних областях України дуже багато людей, які виїхали на заробітки…

Відповідь:
Мова навіть не стільки про західні області. Мені дуже легко говорити про це, оскільки я сам колишній заробітчанин. Я багато років працював у тайзі у золотодобувній артілі. Там працювала велика кількість українців і з західної України, і з Харкова, і з Донецька. Вже тоді люди заробляли російські рублі, їх міняли на валюту і везли додому долари. На жаль, за стільки часу українська держава не спромоглася виробити довіру громадян до національної валюти, а навпаки: привчила людей до того, що гривня – це ненадійно і у будь-який момент вона може обвалитися. Тому українці тримають свої заощадження в іноземній валюті. Я вважаю, що держава навпаки - повинна максимально сприяти тому, щоб громадяни здавали іноземну валюту і отримували гривню. Як на мене, податок з продажу валюти – це аферистична пропозиція для того, щоб збурити фінансовий ринок. Крім того, цей законопроект дав сигнал для чорного ринку обміну валюти. Він створить додаткові умови для корупції у правоохоронних органах, які закриватимуть очі на тіньові оборудки з валютою.

Запитання: Зараз пропонується ввести кримінальну відповідальність за тіньовий обмін валюти. Ви вірите в ефективність таких заходів?

Відповідь:
В цьому випадку не коректно вживати слово вірити. Я не довіряю таким заходам. В даній сфері не можна допускати силових методів. Головне питання - в тому, хто і як застосовуватиме інструмент кримінальної відповідальності. Простий приклад, зараз уже нікого не дивує коли чиновник правоохоронних органів володіє автомобілем, вартість якого перевищує його річний дохід в декілька разів. Сьогодні корумпованість правоохоронців набула таких масштабів, що у мене є великі сумніви в ефективності боротьби з незаконним обміном валюти.

Запитання: Ви підтримуєте ідею декларування видатків державними службовцями?

Відповідь:
Однозначно так. Це одне із положень програмових засад ВО "Свобода", з яким ми йшли на вибори. Ми виходимо із принципів: великий бізнес – великі податки, малий бізнес – малі податки; чим вища посада, тим більша відповідальність; обов’язкове декларування доходів і видатків посадовців та членів їх сімей.

Запитання: Ви вже два тижні працюєте у Верховній Раді. Ви побачили чому у громадян таке ставлення до Верховної Ради?

Відповідь:
Якщо машиніст метрополітену не вийде на роботу, що буде? Не поїде метро. Якщо лікар не вийде на роботу – не буде зроблена операція. Якщо пекар не вийде на роботу – не буде хліба. То чому ж люди, які погодилися від імені українських громадян отримувати заробітну платню, не виходять на роботу і не голосують у парламенті? Логічно, що таких людей потрібно звільняти з роботи. Однак сьогодні законодавство не дозволяє це зробити, бо в Україні нема механізму відкликання народного депутата. Наше перше і головне завдання – це зміна ситуації з голосуванням народних депутатів. Ми вимагаємо виключно персонального голосування. Ми говоримо про те, що якщо ви винайнялися на роботу, будь ласка виконуйте закон. Депутати повинні дотримуватися норм закону про Регламент Верховної Ради України і Конституції, і як державні службовці зобов’язані послуговуватися виключно державною мовою. Виконання цих критеріїв дасть можливість роботодавцю, тобто українському народу, оцінювати роботу, яку виконують депутати в парламенті, а не платити їм зарплату за те, що вони не ходять на роботу.

Запитання: Чи не боїтеся Ви, що тепер депутати не виходитимуть із фракцій, пам’ятаючи як вчинили із батьком і сином ТАБАЛОВИМИ за відмову увійти у склад фракції "Батьківщина", а всередині своїх будуть голосувати не так як вирішить фракція? У фракції "Свобода" таке може бути?

Відповідь:
Ні, у "Свободи" такого бути не може. Депутат однозначно буде підтримувати позицію фракції. Наша фракція достатньо дисциплінована і депутати єднаються довкола програмових ідей. Всі наші депутати – члени партії. Я не виключаю можливості якихось вільних голосувань, але це не стосуватиметься принципових питань. Однак, якщо всупереч загальному рішенню хтось дозволить собі проголосувати не так як визначить фракція, це означатиме що людина відійшла від програмових засад і не може бути членом фракції.

Запитання: В такому випадку депутата виключають із фракції, але він не перестає бути депутатом…

Відповідь:
На жаль, у нас відсутня в цьому плані парламентська традиція, парламентська культура. З точки зору порядності і моральності, коли людина не погоджується з позицією політичної сили, з якою вона прийшла до парламенту, вона має взяти аркуш паперу і написати заяву.
Ми пропонуємо нашим партнерам по опозиції зробити максимально важким існування тих депутатів, які вийшли з їх фракції: починаючи від не подавання руки, закінчуючи максимальним розголосом серед знайомих, близьких, рідних, працівників, підприємців, які ведуть із ними бізнес, про те, що ці люди зрадили, відійшли від своїх зобов’язань.
Це морально-етичні механізми впливу на людину, які дають можливість вибудувати нову традицію в парламенті.

Запитання: Чи будуть внесені зміни до регламенту щодо проведення одного дня голосування в четвер? Чи буде введена в дію так звана сенсорна кнопка?

Відповідь:
"Сенсорна кнопка" поки що не введена. Зараз Партія регіонів намагається знайти для себе зручний механізм роботи з огляду на те, що їм дуже важко завести у сесійну залу для постійного голосування депутатів своєї фракції. Тому, серед іншого, був запропонований варіант одноденного голосування в четвер. Вони намагаються знайти якусь світову практику: електронний підпис, як у Америці, дзвоники, як у Великій Британії тощо. Тобто, для них це проблема і тепер вони шукають механізм втілення персонального голосування. Позиція фракцій "Свободи", "УДАР" і "Батьківщини" – ми наполягатимемо на персональному голосуванні депутатів. Якщо провладна більшість не дослухається до цього, ми будемо зупиняти незаконні дії і діятимемо в будь-який спосіб, який дозволяє нам закон про статус народного депутата.
Запитання: Ви погодитеся на один день голосування?
Відповідь: Ми погодимося на будь-які варіанти, які призведуть до персонального голосування та допоможуть відійти від тієї ганебної ситуації, яка була минулої каденції. Але ми не впевнені, що практика голосування в один день допоможе провладним фракціям.

Запитання: Всі розуміють, що все, що зараз відбувається це підготовка до виборів президента 2015 року. На Вашу думку, на президентських виборах ми будемо мати трьох кандидатів від кожної опозиційної партії чи питання єдиного кандидата буде вирішено до початку кампанії?

Відповідь:
Парламентські вибори показали, що виключно спільні дії, координація зусиль і єдина кандидатура від опозиційних сил дадуть можливість перемогти В.ЯНУКОВИЧА Це аксіома. Можу сказати, що підготовка до президентської виборчої кампанії почнеться за 3-4 місяці. На даний момент є лідери ВО "Свобода" – Олег ТЯГНИБОК, партії "УДАР" – Віталій КЛИЧКО і об’єднаної опозиції "Батьківщина" – Aрсеній ЯЦЕНЮК, а також лідер ВО "Батьківщина" – Юлія ТИМОШЕНКО. Зараз говорити про те, що Ю.ТИМОШЕНКО братиме участь у президентській кампанії складно, але не можна повністю відкидати цей варіант.
Сьогодні мова йде про те, щоб зробити максимально комфортні умови для виведення спільного кандидата від опозиції на противагу В.ЯНУКОВИЧУ. Саме тому ви можете бачити консолідовану позицію трьох партій у Верховній Раді. Планується створення ради фракцій, яка буде узгоджувати наші позиції по голосуванням в залі парламенту, по підготовці законопроектів тощо. Ми максимально консолідуємо сьогодні наші зусилля для того, щоб не вийшло відцентрових рухів і не виникали інші кандидати в президенти.

Запитання: Яким чином буде визначатися єдиний кандидат – праймеріз, опитування громадської думки?

Відповідь:
Ми ще не підходили до цього питання. Але зрозуміло, що тут ніхто нічого нового не вигадає. Ви назвали практично всі способи, які є в світовій практиці, для визначення єдиного кандидата.


Сайт "Інтерфакс-Україна", 25 грудня 2012 року.
(У скороченому вигляді)
http://ua.interfax.com.ua/news/interview/133584.html#.UPELV_Lfmhp
Категорія: Cтатті з іншіх джерел | Додав: pprosvita (25.01.2013)
Переглядів: 387 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: