PP

     Субота, 21.10.2017, 12:12



вихід | Гість | "Гості" Гість | RSS 

 


Головна » 2015 » Лютий » 16 » Дніпропетровський медіаринок: між АХМЕТОВИМ і КОЛОМОЙСЬКИМ
14:32
Дніпропетровський медіаринок: між АХМЕТОВИМ і КОЛОМОЙСЬКИМ
Якщо вивчати місцеві медіаринки обласних центрів України, можна помітити основну об’єднавчу тенденцію: загальну бідність місцевих ЗМІ (незалежно від того, телеканал це, друковане видання чи інформаційний сайт). Особливо яскраво ця різниця виявляється в порівнянні з центральними ЗМІ: якщо вартість розміщення 20-секундного рекламного ролика неполітичної реклами на центральних телеканалах починається від 2000 євро, то на будь-якому місцевому каналі його ж готові готувати мало не весь день за 100 доларів… але охочих немає.
Хоча загальна частка місцевих телеканалів у Дніпропетровській області рідко сягає 10%, а одночасна аудиторія 100 тисяч глядачів, у Дніпропетровську постійно мовлять аж шість телекомпаній, не рахуючи криворізької «Рудани».
Сьогодні найпопулярнішим каналом області є 34-й телеканал (за даними GFK Ukraine), який входить до холдингу «Медіа Груп Україна», кінцевим власником якого є Рінат АХМЕТОВ. Перехід найстарішої недержавної телекомпанії Дніпропетровщини (розпочала мовлення в двогодинному режимі у вересні 1991 року) під вплив донецького олігарха відбувся протягом грудня 2010 року — липня 2011-го. Водночас, 32% акцій телерадіокомпанії формально належать Дніпропетровській міській раді. Останнє іноді призводить до смішних курйозів, коли з міського бюджету сплачуються значні суми на рахунок ахметівської ТРК «за висвітлення діяльності місцевих органів влади», які складаються на 100% із представників Партії регіонів.
34-й канал має дуже хороше фінансування, кадровий і технічний потенціал на рівні деяких центральних каналів, а отже щодня забезпечує «зворотній зв’язок», насичуючи ефір Дніпропетровщини «паралельною реальністю». Пік розпаралелювання припав на парламентські вибори 2014 року, коли генеральний продюсер телеканалу Наталія ВЛАСОВА була висунута кандидатом у народні депутати по одному з міських округів Дніпропетровська від «Опозиційного блоку». Як наслідок — канал, який і раніше вирізнявся відвертим вибілюванням найбагатшої людини України і Партії регіонів, остаточно втратив зв’язок із реальністю. Його вечірні ефіри заповнили колишній губернатор Дніпропетровщини й заступник Миколи АЗАРОВА Олександр ВІЛКУЛ та інші регіонали, що вчасно стали «опозиціонерами», а риторика каналу залишила далеко позаду всеукраїнський «Інтер». У той час як журналісти українських телеканалів бачили російську окупацію, бойовиків-засланців із сусідньої держави і регулярні російські війська, в ефірі 34-го каналу «опозиціонери» та «люди з альтернативною думкою» співчували «ополченцям» та «Донбасу, який всіх годує». Втім, військова тема і визвольна війна не надто хвилюють 34-й канал. Набагато частіше в новинах акцентується увага на «розвалі економіки», «бездарному новому керівництві», «розгулі екстремістів правого сектора», а останнім часом — і на «недержавницькій позиції» губернатора області Ігоря КОЛОМОЙСЬКОГО — «олігарха, який живе за рахунок бід простих громадян» і формує «свої власні армії» задля більшої свободи від центральної київської влади.
Противагою в інформаційному полі 34-го каналу є 9-й телеканал («Приват-ТБ Дніпро»). Як зрозуміло з його назви, канал є дітищем Ігоря КОЛОМОЙСЬКОГО і його партнерів по бізнесу. Відповідною є й редакційна політика ЗМІ, хоча назвати її відверто лобістською не можна. Річ у тім, що колись потужне регіональне ЗМІ (третє місце по місту за 2005-й із часткою 14,6%) на сьогодні існує радше як кузня кадрів для «старших братів» — «1+1», «2+2» та інших каналів холдингу. Маючи дві години власного часу, 9-й канал є цілодобовим транслятором центральної «двійки», отже набирає за рахунок футболу, фільмів та програм київського мовника. Власні новини подаються доволі виважено і різнопланово. Однією з фішок каналу можна вважати спробу інтернет-мовлення в режимі «живого телебачення», розпочату під час Революції гідності. Використовуючи сучасні фішки типу стрімів із місця подій, оперативних новин із соціальних мереж та живого спілкування з глядачами скайпом, автори все ж не досягли широкої популярності — чи то подій у Дніпропетровську не так багато, як у Києві, чи то формат «інтернет-2-інтернет» на регіональному рівні не спрацював.
Іншим потужним місцевим мовником є також 11 канал (ТРК «Стерх»), який транслюється в режимі 24/7 в радіусі 70 кілометрів від великих міст. Стартувавши в липні 1996 року, канал, який входить до пулу StarLightMedia Віктора ПІНЧУКА (також СТБ, Новий канал, ICTV, QTV, М1, М2), досяг розквіту на межі тисячоліть, отримавши низку нагород як за новини, так і за авторські програми. На той час канал впевнено входив у трійку за часткою по Дніпропетровську, безумовно поступаючись лише «Інтеру». Згубними для телеканалу стали політичні проекти самого ПІНЧУКА, який щоразу використовував телеефір по повній, незважаючи на рейтинги й аудиторії. «Озиме покоління», війна за Нікопольський завод феросплавів, широка коаліція ЮЩЕНКА-ЯНУКОВИЧА, лобіювання російського капіталу і, нарешті, невпинне нав’язування глядачам свого представника у Верховній Раді Якова БЕЗБАХА — все це далеко не сприяло підвищенню довіри до рупора власника «Інтерпайпа». Сьогодні більшість часу 11-й канал є ретранслятором центрального Нового каналу, втім, маючи значну власну частку ефіру.
Дніпропетровська державна обласна телерадіокомпанія представлена в ефірі області 51-м каналом, який має 6 годин власного мовлення з 18-ти. Решту часу транслюються програми з сітки НТКУ. Державний статус телеканалу змушує його редакцію бути максимально лояльною центральній і місцевій владі, тому в новинах і аналітичних програмах рідко почуєш пряму критику Петра ПОРОШЕНКА чи Ігоря КОЛОМОЙСЬКОГО. Але враховуючи, що директор ДДО ТРК Валентин ЧАНГЛІ є не просто депутатом обласної ради від Партії регіонів, а й близьким другом як Олександра ВІЛКУЛА, так і голови облради Євгенія УДОДА, зараховувати 51-й канал до провладних чи тим паче пронатівських не слід. Перебуваючи в певному шпагаті, директор ДДО ТРК намагається «зберігати дистанцію», хоча досі приймальня каналу завішана фото «видатних гостей студії», до яких належать (крім ВІЛКУЛА, УДОДА і ще одного губернатора-регіонала КОЛЕСНИКОВА) Нестор ШУФРИЧ, Борис КОЛЕСНИКОВ, Юрій БОЙКО, Сергій ЛЬОВОЧКІН та інші не менш характерні особистості. Ну, добре хоч ЯНУКОВИЧА встигли викреслити з «видатних».
Найменшим за аудиторією, та і за впливом на суспільно-політичну картину життя Дніпропетровська, є 27-й канал (ТРК «Співдружність), засновник якого — ректор Дніпропетровського університету імені Альфреда НОБЕЛЯ Борис ХОЛОД..Ступінь політичної заангажованості каналу можна оцінити хоча б за тим фактом, що його сітка для виходу на 18-годинне мовлення суміщена з дитячим каналом «Плюс-Плюс» (входить до медіахолдингу «1+1 медіа»). 27-й телеканал несе своїм глядачам цінності, які його колектив вважає вічними. З погляду конкуренції такий підхід не надто життєздатний — свідченням цього є частка глядачів каналу в обласному центрі, де кількість нулів сперечається з кількістю значущих цифр. Втім, якщо ви ностальгуєте за добрим і ненав’язливим телебаченням 90-х, у якому реклама — величезна рідкість, а частину ефіру займають безкоштовні оголошення громадян, цей канал — для вас.
Справжньою загадкою в ефірі Дніпропетровської та ще чотирьох областей є ТРК «Регіон», хоча б тому, що юридична адреса мовника знаходиться в райцентрі Синельникове, а засновником телерадіокомпанії значиться Денис Миколайович НЕТАХАТА.Втім, колишній генеральний директор вже не має до ПП «ТРК “Регіон”» жодного стосунку. До честі ТРК «Регіон» слід зазначити, що події Революції гідності та подальших змін в Україні, а також війни на сході нашої держави висвітлюються компанією об’єктивно і повно, а навіть взимку 2013-2014 рр. студія була відкрита для опозиційних політиків та учасників Майдану. ТРК «Регіон» під час виборів до Верховної Ради залишався чи не єдиним каналом у Дніпропетровську, куди міг прийти однаково нелюбимий як людьми АХМЕТОВА, так і людьми КОЛОМОЙСЬКОГО місцевий політик Загід КРАСНОВ.

Оксана СВЕРДЕЛ
27 січня 2015 року. (У скороченому вигляді). Повна версія — за адресою:
http://osvita.mediasapiens.ua/view....
Переглядів: 182 | Додав: pprosvita | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: